Nuffnang Ads

Follower

Friday, 19 October 2012

Petua Wajah Mulus


Assalamualaikum kekawan semua...


maukah anda miliki wajah semulus hanis zalikha ato jue aziz?


Dah beberapa hari bertapa, dokdan nak mengupdate blog...Tetiba jer arini terasa nak kongsikan satu petua kecantikan. Alaaaah, awak tu bukan cantik sgt pon nak kongsi2 petua kecantikan bagai... ahak2. Apa kes?

Petua basi ni agaknya sumorang dah tahu pon, tp takpe la kan. Sobabnya petua ni akak selalu amalkan dari dolu2 sampek skarang. Kesannya amat mengagumkan. Ecewah prasan...

Setiap hari masa kekawan dok masak2 kat dapoq tu, rajin2 ler mulut tu mengunyah buah tomato segar. Kalo tak suka, mulakan ngan sepotong jer dulu. Lama kelamaan suka tu dtg la. Anak kaktee yg kedua tu, pantang tgk makdia beli tomato, mesti ayat sama yg keluar... ma aci dok kakak nak satu? Dia tu mkn mcm buah jambu jer, hakak pon jeles.




Kalo takboleh mkn gitu ajer, celupkan ngan sos cili, baru ngap, kompem korang suka...sodap weh! 



Kaktee pulak mkn buah tomato nak kena cecah ngan sos cili ker, mayonis ker, ato paling tidak cecah sambal. Hehee terbaek. Makan tomato ni patut diamal sejak dr awal lg ato ngan kata lain masa korang muda2 lglah. Galakkan anak2 khususnya pompuan mkn neh. InsyaAllah berbaloi bila dorang dewasa nanti.


mayo


sambal


Jikalau korang "still cannot go" jugak, amalkan yg ni. Ambil sepotong ato sehiris buah tomato segar yg ranum, sapukan kat muka. Tenyeh sampai ia hancur kat muka. Pandai2 korang la nak tenyeh camana, janji hancur dan sebati melekat kat muka. Biarkan sampai kering, jgn biar lama sgt kering kat muka, pastu cuci ngan air suam. Tp kaktee cuci ngan air biasa jer, sebab ada setengah org ckp air suam boleh mengeringkan kulit. Kaktee jenis kulit yg kering jadik...haa gitu la.


Selamat mencoba... pastu nyanyi la lagu coba faizal tahir... hehe.

Sekian. Daaa...!!!

2 comments:

Tinta Lana said...

Salam.

Akak..saya dengan tomato..aaa.. (=.=) hahahaha.

Saya ada buat petua yg sapu kan kat muka, selalu juga..memg trasa licinnya pastu. Tapi bab makan tu,sy tak lepas lagi..kalau dicampur dalam masakan saya ok, tpi makan gitu je, sya tak mampu,huhuhu

vidalsisah said...

Tinta Lana... alah bisa tegal biasa la syg. Okey jugak gitu pon. Nanti bila dah berumur besok lana akan nampak la bezanya tu.