Nuffnang Ads

Follower

Thursday, 29 November 2012

5 Perkara


Assalamualaikum kekawan semua...




Pagi ni tetiba jer nak tulis pasal lirik satu lagu ni, tp tak pasti sgt tajuknya. Yag pasti nyanyian kumpulan nasyid Raihan. Kaktee rasa patut diingat dan dihayati oleh sumorang taw. Tak kira la you tu sapa, bebudak ker, ontua ker, org besar2 ker, ah sapo2 jor la...

Bagus jugak kan skalik skala terdengar lagu2 yg hala2 ketuhanan nih, insaf serta-merta weh! Dengar ek...kalu buleh nyanyikan skalik taw...taw...hehee

Ingat 5 perkara:-


Kaya sebelum miskin

Lapang sebelum sempit

Sihat sebelum sakit

Muda sebelum tua

Hidup sebelum M A T I...


Susunan lirik tu tataw la yg mana dulu ek! Tp yg pasti cukup mendalam maknanya kan. Sama2 la kita menginsafi diri ya!

Sekian. Daaa...!!!


5 comments:

pha is said...

tajuk lagu ni kalau tak silap demi masa.... ayat tu pulak dari hadis nabi, "ingat lima perkara sebelum datang lima perkara"....
hehehe

vidalsisah said...

pha is... Aah betul la tu, waaah ingat sume ek, ini mesti pandai nyanyi niih. waaa... kellas ko pha!

Mieya Atiera said...

Mieya suka jugak dengar lagu nie.

pha is said...

x de la pandai nyanyi sangat... hehe.. masuk team nasyid pun untuk main alat muzik je..

vidalsisah said...

pha is...ehhh, hitu lg kellas taw, xsume org leh main muzik. Tp sume org leh nyanyi, lebih2 lg lam blik ayo...hehe