Nuffnang Ads

Follower

Thursday, 29 November 2012

Baik Buruk Jejantas


Assalamualaikum semua...





Terpanggil utk membuat satu entri tentang jejantas neh. Baik buruknya jejantas. Yg baiknya tu budak kecik pon tauuu. Motip utama nak citer yg buruk la weii. Mungkin tak sume tempat la kot. Hmh yg biasa, dah jadik tempat maksiat walopon di tengahari buta, mlm hari lg la agaknya...tet...isu sensitip!

Ni kaktee nak citer tentang keselamatan anak2, adik2 kita yg belajar jauh dr makpak nih. Aritu masa pi shah alam jumpa kaklean, kebetulan lalu bawah jejantas kat pintu pagar uitm yg belakang belah seksyen 7 tu, kaklean terciter la yg dotiga hari yg lepas katanya ada kawan kpd kawan dia la... kena samun kat atas jejantas tu. MasyaAllah...makpak mana yg tak risau cecakap2...

Budak2 student tu 4 org kalau tak salah igt la, penyamun tu pulak 2 org. Sorang jaga tangga belah turun dan yg sorang lg serang belah naik. Dorang mintak duit jer. Aa ye la nak duit, kalu dia buat lebih lg, tak ke merana hidup budak2 student tu. Eh kan ramai org? Ala mama penyamun tu serang betul2 belakang banner yg digantung kat atas tu, jadik terlindung la dr pandangan org ramai. Oh gitu rupanya ya.





Motif citer? Kpd org2 yg bertanggungjawab kat luar sana, toksah la pasang banner2 iklan kat jejantas tu. Mengundang bahaya. Sejak aritu, bila tgk jer banner2 iklan tertempek kat mana2 jejantas, terus sakit hati yg melampau taw.




Sekian. Daaa...!!!


10 comments:

pha is said...

fuh.. bahaya tuh...

vidalsisah said...

pha is... tu la, hati duk risau jer ngan keselamatan anak, mudah-mudahan takkan ada apa2 musibah.

محمد رازيق said...

bahaya. banner2 tu pun bole je letak tempat len. huhu, talut jd srng perompak.

Hanif Idrus said...

Bahaya juga yek....
Takut dengar cerita sebegini.....
Contest SEO -Minta klik G+

man said...

bahaya itu..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

Mieya Atiera said...

Gulp. Nie yang buat Mieya risau nie.

pha is said...

insya-Allah...

Sharinginfoz said...

banyak betul iklan kat jejantas

vidalsisah said...

...utk jejaka hidangan malaya(bkn idaman ya...hihii) ;o

Hanif...ha tu bahayanya utk sumorang kan.

M Razik...aah kan, boleh jer letak tempat lain. Saje jer dorang neh.

Sharinginfoz...yela, mcm takder tempat len dah kan.

Man...memang bahaya! Mekasih singgah ya, nanti akak jenguk blog man plak.

pha is...Amiiinn.

vidalsisah said...

Mieya...hati2 ya syg bila di jalanan.