Nuffnang Ads

Follower

Sunday 1 September 2013

Merdeka Raya

Assalamualaikum kekawan semua...

Ahad 19 Ogos 2013

Sekolah kitorang telah mengadakan majlis sambutan hari raya peringkat sekolah. Majlis ini diselitkn dengan pelancaran bulan kemerdekaan oleh Puan Guru Besar, Pn Zaini Mat Nor. 


Majlis pd hari Ahad tersebut bermula dengan acara pelancaran bulan kemerdekaan terlebih dahulu. Penyerahan bendera Jalur Gemilang oleh pasukan pengakap sekolah kepada guru besar btelah mendahului acara tersebut selepas nyanyian lagu Negaraku dan Jalur Gemilang.








Laungan merdeka telah dilafazkan oleh cikgu mad sharfiza sebanyak 3 kali. Lafaz tersebut diikuti oleh guru2 dan murid2 dengan penuh semangat. Pagi tu acara diselitkn jg dgn penyampaian hadiah bg pertandingan kebersihan kelas dan MTQ Pendidikan Khas. Hadiah2 tersebut telah disampaikan oleh Pn Zaini.










Selepas itu majlis jamuan hari raya bermula pukul 10 pg. Acara dimulai dengan persembahan drp murid2 yang berminat utk menyampaikn ucapan, nyanyian dan puisi. Ramai jgk murid yg berani ke pentas. 






Pastu kul 11.30 pg murid2 dijamu dngn nasi minyak dan kuih muih raya. Ekceli duit raya dah pon diberikn seblom raya ritu. Sume org posing bagai nak rak, tapi dahku...huhuhu xder pon org nak snap pic. Cer sakit lengan xleh pikul kamera...jd sikit jer la pic dahku, tu pon hanya yg disnap oleh budk2 jew.

















Apapon sambutan merdeka-raya ni amat meriah. PPD datang agak lewat, namun sempat juga menjamu selera dgn pelbagai juadah yg dihidangkan. Majlis bersurai pd pukul 12.30 tengahari.

















Sekian. Daaa...!!!


No comments: