Nuffnang Ads

Follower

Wednesday 22 April 2015

Rahsia Ais Batu

Assalamualaikum 

Siapa yg tak suka ais. Lebih2 lg ketika musim panas. Sifat yg menyejuk dan menyegarkan menarik selera semua orang kecil besar tua mahupun muda.

Ada beberapa khasiat atau kegunaan ais ketul ini dlm bidang kecantikan dan kesihatan diri...



1. Ubat jerawat 
     Gosok perlahan ais ketul pada kawasan yg berjerawat. Ais yg dingin akan menenangkan kulit sekitar jerawat dan ia membantu mengempiskan jerawat.


2. Parut jerawat
     Akan memudarkan bekas2 jerawat jika diamalkan selalu. Anda hanya perlu menggosok ke wajah selama 15 minit. Beaks jerawat akan memudar dan wajah akan segar.

3. Mengecilkan pori2
     Oleskan ais batu pada wajah secara rutin. Amal kan selalu.

4. Mencerahkan kulit
     Ais jg mampu mencerahkan kulit wajah. Caranya cuma dgn mem blend timun atau strawberi dan bekukan. Kemudian oleskan pada wajah seminggu sekali. Ia boleh menjadi SCRUB yg berkhasiat mencerahkan kulit.




5. Pelbagai guna
     Selain itu ais ketul boleh melembabkan bibir, menghilangkan lingkaran gelap bawah mata dengan mengoleskannya shj. Boleh mengatasi ruam2 pd wajah selepas terkena matahari.
     Ais jg boleh menjadikan mekap tahan lebih lama. Sebelum anda mengenakan mekap...cuci wajah bersih2 dan oleskan wajah dengan ketulan ais. Kemudiam lap hingga kering sebelum anda memulakan solekan di wajah.

Sekian. Daaa...!!!


No comments: